תקציר המעבדה
מה ההבדל בין רעש לבין מוזיקה? איך הם נוצרים ובמה שונים מאפייניהם הפיסיקליים?
ביום מדע זה ייחשפו התלמידים למושג הפיסיקלי הנקרא קול, ויעמיקו בהבנתו. התלמידים יכירו מהם גלי הקול, איך נראים גלי קול של צלילים חזקים או חלשים, או צלילים גבוהים או נמוכים, מהם רעידות, איך הם מתקבלות באוזניים של השומעים, מהי מהירות הקול ואיך מודדים אותה? האם קיימים קולות שאי אפשר לשמוע ומה ניתן לראות באמצעותם? פעילות מלאה מוזיקה וצלילים, כלי נגינה שונים ומוזרים. בצד היכרות חווייתית עם תופעות מעולם הצלילים נוכל גם לחקור כמותית את תדר הצליל באמצעות מערכת ממוחשבת.
יופי, הבנתי. רוצה להירשם. איך מתקדמים?
הפעילות המתוארת בדף זה משולבת בתכניות שונות שמפעילה היחידה לנוער. לצורך הרשמה והשתתפות בפעילות, לנוחיותכם קישורים שימושיים המפנים לתכניות אלו.
אנחנו יודעים כי מהירות האור היא בדיוק 299,792.458 קילומטר לשנייה. איך ניתן למדוד א המספר הזה והאם נוכל אי פעם לשפר את דיוק המדידה?
עולם הרפואה של ימינו משתנה ומתחדש ובמהלך סדנת הרפואה ננסה לצלול לתוכו רק לרגע, כדי להבין מהו הקסם הרפואי שאנחנו לומדים ממנו בכל יום מחדש.
כשהייתם קטנים וניסיתם לעוף ללא הצלחה, ניסיתם לחקות אחר הטבע ובעצם ביצעתם את החקר הראשוני שלכם במסע אל מדעי הטיס.